söndag 6 april 2008

Nu Jävlar

Börjar det o hända saker,var inne på banan o körde ett test jobb med Ekets Patrik.Satte på honom halvstängt o utan käk,platta o lätta skor fram.Han dundrade iväg i ett bra tempo och han ville bara springa fortare,fick hålla igen han lite. 1,20 första varvet och han ville mer.sista 500 lät jag han gå och sluttiden, he he den talar jag inte om. (ännu).Han fungerade precis som jag hoppats på,lite osäker ännu med vad han håller på med, springer o velar lite.Men annars så var det ett bra besked.Så på fredag 11/4 kvalar han så är det överstökat.Enda orosmolnet är att han blir så ivrig med andra hästar runt omkring sej.

Det var riktigt roligt och se att han gått framåt så jag vill tacka en viss person med följeslagare för 4 månaders vinter träning.Har inte själv kunnat träna honom på grund av sjukdom.

PS.Han sprang ensam på banan,bara det gör att jag får rysningar.

Jalle