tisdag 5 februari 2008

Travet

Ja och så är jag hästägare,tränare o kusk inom travsporten,vilket jag har hållit på med ett bra tag nu.Det har väl gått så där,men har man bara intresset o tävlingsinstinkten så går det av bara farten.Mina första 3 hästar var ju inga stjärnor precis,men jag lärde mej mycke på dom.Och utav andra tränare man kom i kontakt med.98 lämnade jag mina hemtrakter o flytta till min Bror som hade travhästar och ett litet hus som jag fick hyra.Riktigt spännande o börja om på nytt.Det var lite jobbigt i början,men efter ett nåra månader med nytt jobb och nya bekantskaper så blev hemresorna färre o färre.Just nu har vi 2 st 3åringar min bror o jag.den ena har utvecklats o går framåt hela tiden medan den andre bara haft problem.Var inne på kliniken me han o böjde igenom honom.Han hade bara ett friskt ben,så vi fick spruta honom i båda fram knäna o ena hasen.Inte roligt men han får ha en chans,så får vi se hur de går efter nåra veckor.I morron ska jag köra provlopp med Hingsten i Kalmar,eller Ekets Gentleman som han heter.Ska börja o vässa honom lite nu efter all mängdträning som han fått,för kondis de har han.Ska bli riktigt spännande o se hur han utvecklats på banan. Jalle

Inga kommentarer: